Články | Kvalitní prezentace nemovitosti bude nutností

Kvalitní prezentace nemovitosti bude nutností

ŘEŠÍM NEMOVITOST Články Kvalitní prezentace nemovitosti bude nutností
20 března, 2022

Kvalitní prezentace nemovitosti bude nutností

V posledních letech se prodávalo téměř kdeco a jakýmkoli lepším i bohužel horším způsobem a mnohdy bez jakékoli námahy. Nebudu zde rozebírat s jakým výsledkem se při určitém způsobu prodeje nemovitost prodala, a s jakým výsledkem se bývala prodat mohla. Ráda bych v současné době spíše chtěla upozornit na to, že brzy nastane doba, kdy skutečně nebude stačit, že realitní makléř, či sám prodávající, „nacvaká“ pár fotek, pověsí nemovitost na dva tři inzertní servery, a i tak bude mít prodáno.

Inflace roste, úrokové sazby hypotečních úvěrů rostou a zatím rostou i ceny nemovitostí. Tyto hlavní faktory postupně zapříčiní drobné ochlazení ze strany poptávajících. V praxi to znamená, že na jednu běžnou nemovitost nebude 15 zájemců jako doposud, ale třeba jen 3-4. Opět se vrátíme do doby, kdy budou pro úspěšný prodej nemovitosti velmi důležité dvě hlavní věci.

Jedním z nejdůležitějších faktorů bude prezentace nemovitosti. Realitní makléř by se měl vynasnažit používat všechny možné dostupné marketingové aktivity, které budou pro daný typ nemovitosti vhodné. Prodávající by se tak neměl spokojit jen s tím, že realitní zprostředkovatel nemovitost nafotí, nechá advokátem vyhotovit smlouvy a pak zaběhne na katastr. Tyto záležitosti jsou úplně minimálním nutným základem. Ale většina prodávajících se přece nechce spokojit se „základní“ prodejní cenou. K maximalizaci zisku z prodeje nemovitosti bude postupně nutné maximalizovat i prodejní marketing. Tzn. fotografie, videoprohlídky, virtuální prohlídky, přeměření nemovitosti, půdorysy a 3D vizualizace. Prostě vše, co je možné na trhu nabídnout, čím vším je možné potenciální kupující zaujmout. Věřte nevěřte, postupně to bude nutnost.

Druhým neméně důležitým faktorem bude navrácení se k opravdu důkladnému stanovení nabídkové ceny. V posledních letech „stříleli“ nejen prodávající, ale bohužel mnohdy i realitní makléři, ceny „halabala od boku“ a díky kondici na trhu to většině vyšlo a bylo prodáno za sebevětší „nesmysl“. Tyto cenové „nástřely“ se však postupně mohou prodávajícím vymstít. Prvotní „přestřelení“ ceny může pro prodávajícího znamenat zbytečný následný cenový propad (ještě větší, než kdyby na samém začátku byla cena stanovena reálně) a promeškání okamžiku, kdy je nemovitost novinkou v nabídce. Tedy okamžiku, kdy je největší potenciál zachytit nejvíce zájemců o koupi. Stanovení nabídkové ceny by skutečně mělo probíhat na základě zkušeností a znalostí (samozřejmě vždy s ohledem na to, co a kdy potřebuje prodávající, jaké má další plány a kdy je potřebuje realizovat). „Tipování“ ceny může opět způsobovat prodávajícím nemalé finanční ztráty.

Pozor na to jakou formou a s kým prodej své nemovitosti zahájíte!

S námi se prodeje a pronájmu nemovitosti bát nemusíte. Jsme totiž jiní...

KONTAKT
Zobrazit tlačítka
Skrýt tlačítka