Neveřejný prodej výhodou?
19 ledna, 2020
Vyplatí se před prodejem rekonstruovat?
2 února, 2020

U rekreačních objektů nelze tvrdit, že prodeji přeje jen jednoznačně období jara, či léta. Vždy záleží, kde se rekreační objekt nachází, s čímž souvisí i způsob jeho využití.

Využití rekreačního objektu je sice často závislé na konkrétním ročním období, ale jsou nemovitosti, které lze využívat pro více účelů, a nelze u nich jednoznačně říci, ve kterém ročním období bude jejich prodej úspěšnější.

Typický případ představují chaty a chalupy na horách. Pro jejich koupi se může nadchnout jak milovník zimních sportů, tak i milovník pěší turistiky. Milovníka lyžování takový objekt nemusí nadchnout při prohlídce v letním období, a na milovníka turistiky zase naopak nezapůsobí v době, kdy je chata skrytá pod nánosy sněhu. Jak natrefit na správného kupujícího přesně ve správném období? Prodej přeje připraveným.

V první řadě je nutné si uvědomit, že rekreační objekty se zpravidla prodávají delší dobu, než objekty k trvalému bydlení. O rychlosti prodeje nerozhoduje pouze cena, ale také daná lokalita (ostatně takto tomu je i u prodeje nemovitostí pro trvalé bydlení). U rekreačních nemovitostí se však často musí atraktivitě z hlediska parametrů a lokality pomoci.

Naprostým základem je udržované okolí kolem nemovitosti. To je to první, co zájemci na prohlídce spatří. Ať už vás to bude stát čas v podobě sekání zahrady a zastřihování keřů, nebo energii s odházením sněhu, tento krok není dobré podceňovat. I samotnému objektu mohou pomoci věci, které jste třeba řadu let odkládali na „až budu mít čas, udělám to“. Nemám na mysli nákladné rekonstrukce, ale spíše drobné renovace, které nestojí příliš peněz, a přitom mohou prodeji nemovitosti velmi pomoci. Natření plotu, okapů, oken, apod. nemusí být drahou záležitostí a přitom mohou zájemce lépe namotivovat ke koupi. Má-li vaše nemovitost pěkný výhled, neostýchejte se připravit malé pohoštění s nabídnutím teplého, či v letním období naopak chlazeného nápoje, a chvilku se zájemci posedět a popovídat. Umožníte tím zájemcům „nasát“ tamní atmosféry a trochu lépe si představit a zažít užívání objektu. S pohoštěním to hlavně nepřežeňte! Stoly praskající pod tíhou jídla a pití budou působit spíše ve stylu „když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají“. Malé „kafe“ a třeba kousek bábovky je naprosto dostačující.

Velmi důležité je poskytnout zájemcům kompletní informace o okolí a vybavenosti obce, případně i o okolních obcích. A často rozhoduje i budoucí stav. Ne vaší nemovitosti, ale okolní zástavby a plánů obce. Územní plán je důležitou součástí informací, kterými je vhodné zájemce informovat. Pozitivem může být např. vydané stavební povolení v obci na výstavbu nových rekreačních a i veřejně prospěšných staveb. Prestiž a úroveň lokality mohou zvednout nově stavěné chaty i apartmány v určité části obce. Stejně tak může pozitivně zapůsobit skutečnost, že v bezprostředním okolí nabízené chaty naopak územní plán uvažuje pouze se zelení a neumožňuje zde stavět. Zájemce tak získá jistotu, že mu žádný developer nezastíní svým bytovým domem s apartmány výhled, či pozemek kolem chaty.

U prodeje jakékoli nemovitosti často rozhodují zdánlivé maličkosti. Důležitá je připravenost a schopnost zaujmout co nejširší portfolio a typ kupujících.

KONTAKT