Priority prodávajících se mohou do značné míry lišit. U některých prodejů je jedna hlavní priorita, například dosažení co nejvyšší ceny bez ohledu na to, jak dlouho bude prodej trvat, kdo nemovitost koupí, za vlastní prostředky, nebo pomocí hypotečního úvěru. Častěji však mají prodávající nejednu prioritu. Dalo by se říci, že se spíše jedná o kombinaci nejčastěji dvou priorit. Co nejvyšší možná cena, ale do určité doby. Daný časový limit jednoznačně více, či méně ovlivňuje „nejvyšší“ možnou cenu. Je-li prodávající časově omezen, je velká pravděpodobnost, že nezíská tak vysokou cenu, jako kdyby časově omezen nebyl. Nicméně za daných podmínek (obou dvou) se pořád bude jednat o nejvyšší možnou cenu ve stanoveném čase. Cena musí být rozumně natavena tak, aby bylo možné do stanovené lhůty prodej skutečně zrealizovat. Popřípadě, je-li na to prostor, musí se s cenou v čase pracovat.
Ačkoli čas a cena bývají nejčastější a hlavní priority při prodeji, pro značnou část prodávajících je důležité i to, kdo jejich nemovitost koupí. Tím důvodem může být ohleduplnost a trvající vazba na sousedy. Stejně tak ne každému majiteli je jedno, kdo bude v původně jeho nemovitosti žít (i když u toho samozřejmě nebude). Spousta prodávajících má k nemovitosti vztah. Byl to jejich domov, kde zažili spoustu pěkných chvil. Vyrostli jim tam například děti. Vzpomínky jsou mnohdy silným důvodem, kvůli kterému může být upozaděna i cena, či čas. Dokonce může být upozaděn i budoucí záměr kvůli kterému se majitel rozhodl nemovitost prodat.
Považuji však za důležité zmínit, že priorita „jen tak někomu to neprodám“ má častý negativní dopad. Časový, cenový. Chce-li majitel upřednostnit kupujícího dle sympatií, je nutné zajistit si, aby měl z koho vybírat. Ano, může se stát, že přijde jediný zájemce o koupi, který akceptuje cenu, přijde v akceptovatelném časovém horizontu a ještě navíc s ním funguje chemie tak, jak si prodávající přeje. Není to nemožné, ale popravdě je to velmi vzácné. Když se to však nepodaří, s největší pravděpodobností bude muset prodávající nabídnout natolik lákavou cenu (nižší), aby si zajistil více zájemců. Tím si zajistí širší portfolio kupujících, ze kterých bude moci vybírat. Pro spoustu prodávajících může být překážkou už jen to, pokud bude chtít kupující jeho nemovitost koupit na pronájem. Pro někoho se možná jedná o dětinskou záležitost, neboť daná nemovitost může změnit vlastníka několikrát po sobě ve velmi krátkém horizontu a hned další majitelé v pořadí mohou mít s nemovitostí ryze investiční záměr. Dokonce i původní záměr vlastního bydlení se může během pár měsíců po koupi změnit. I přes všechna tato fakta však někteří prodávající skutečně trvají na možnosti výběru kupujících. Důležité je, seznámit prodávajícího s možnými dopady, jestliže pro něho budou sympatie na prvním místě. Rovněž je vhodné s prodávajícím probrat i fakt, že nikdy člověka, kterého vidíte jednou na prohlídce nemovitosti, která trvá v průměru cca 30min., nedokážete na 100% odhadnout. Kupující se vám mohou sice nějak pozdávat, ale zcela „pod pokličku“ nikdy neproniknete. A je tedy otázkou, zda nižší prodejní cena a delší doba prodeje majiteli nemovitosti za to skutečně stojí.
Ano, podle sympatií lze prodat nemovitost, ale je otázkou, zda toto rozhodnutí nepřijde ve finále vniveč. A navíc na úkor ceny a času pro prodávajícího.