Články | Jaro je tu! Prodejte nemovitost!

Jaro je tu! Prodejte nemovitost!

ŘEŠÍM NEMOVITOST Články Jaro je tu! Prodejte nemovitost!
31 března, 2024

Jaro je tu! Prodejte nemovitost!

I přes to, že samozřejmě jsou typy nemovitostí, které jsou atraktivnější pro kupující v určitých ročních obdobích, určitě to není jediný parametr, podle kterého byste se měli rozhodovat, kdy začít prodávat vaši nemovitost.

Ano, je pravdou, že rodinné domy jsou lákavější na jaře a v létě, a to především kvůli zelenějším zahradám s pěknými rozkvetlými keři, či hezky zastřiženým zeleným trávníkem, který zve k lenošení. Rekreační nemovitosti v horských lokalitách jsou zase atraktivní především v létě a v zimě, tzn. v období hlavních turistických sezón. A u bytů…tak u těch je to z velké části „jedno“. Tedy vyjma těch, které mohou nabídnout pěkný exteriér - venkovní terasy, balkony a předzahrádky s místem pro posezení, grilování, dovádění s dětmi. Jejich přidaná hodnota je též „víc vidět“ v jarních a letních slunečných dnech. Případně ty byty, které mají pěkný výhled do parků, a jiných zelených ploch. Ale zpátky k tomu podstatnému…

Jaro nerovná se automaticky, že byste měli začít svou nemovitost prodávat. To, kdy spustit prodej nemovitosti, je odvislé od spousty věcí. Primárním důvodem jsou vaše potřeby. Ty jsou spolu s důvody nutnosti, či chtění nemovitost prodat, absolutně základním aspektem. Nejčastějšími důvody, proč potřebujete, chcete, či dokonce musíte svou nemovitost prodat, jsou rozrůstající se rodina, velikostně vám nemovitost přestala stačit, přesun do jiné lokality kvůli práci, chcete jednoduše jiný typ nemovitosti – např. s lepším příslušenstvím (balkon, parkovací stání, atd.), nebo potřebujete, či musíte splatit dluhy, vypořádat se v rodině, atd. Důvodů, proč prodat nemovitost, je spousta. A stejně tak spousta z nich jednoduše nepodléhá „sezónnosti“. Určitá situace vám v životě nastala právě teď, a musíte, nebo ji potřebujete řešit, bez ohledu na to, jaké roční období více přeje prodeji. Nicméně pokud se nejedná o úplný „mus“ řešit prodej vaší stávající nemovitosti naprosto promptně, čtěte dál.

Na prodej je dobré se připravit. U rodinných domů, chat a chalup, bývá přidanou hodnotou zahrada a venkovní posezení. Případně bazén, vyžití pro děti, atd. Jestliže máte přesně tento typ nemovitosti, zaměřte se na exteriér. Proveďte jeho řádnou údržbu, případně poopravte pár věcí, které nejsou nikterak nákladné a pracné, ale zbytečně by kazily dojem potenciálních kupujících. A prodej spusťte přesně v ten okamžik, kdy sami víte, že je dané prostředí nejkrásnější, nejlíbivější a ze své podstaty největším přínosem.

U bytů v bytových domech se můžete řídit podobnými věcmi, jestliže váš byt disponuje nějakým tím exteriérem. Ať už se bavíme jen o balkonu, nebo terase, či předzahrádce, v pěkných jarních a letních měsících lze z tohoto příslušenství „vymačkat“ nejvíce pozitivních dojmů. A ať už máte, nebo nemáte přidanou hodnotu nemovitosti v podobě příslušenství, doporučuji před spuštěním prodeje sledovat několik týdnů vaši konkurenci. Hlavně tedy konkurenci v blízkosti vaší nemovitosti. Občas lze (alespoň na krátkou dobu) využít momentu, kdy je „slabší“ konkurence. Tzn., kdy je buď nabízených nemovitostí o trochu méně, nebo jsou v nabídkách takové nemovitosti, proti kterým je ta vaše nemovitost „třešničkou na dortu“. Vzhledově, technickými parametry, příslušenstvím, apod.

Lze využít konkrétního ročního období, stejně tak „slabší“ konkurence, a v neposlední řadě je fajn sledovat i úvěrový trh a celkovou situaci na trhu s nemovitostmi. Jestliže se časově nacházíte na vrcholu úrokových sazeb u hypotečních úvěrů s prvními náznaky snižování úrokových sazeb, lze dost dobře předpokládat postupný zvýšený zájem o hypoteční úvěry. V praxi by se zvýšený zájem o hypotéky měl proměnit ve zvýšený zájem o koupi nemovitostí, tzn. zesílí poptávka. To je další okamžik, kdy je vhodné s prodejem posečkat a „vtrhnout“ do nabídky ve chvíli, kdy trh kupujících skutečně oživuje.

Ať už prodejem své nemovitosti sledujete cokoli, existuje celá řada záležitostí, které když si dobře vyhodnotíte, a v souvislosti s vyhodnocením i dobře načasujete, může to prodeji vaší nemovitosti výrazně pomoci. Buď ve smyslu finančním, nebo ve smyslu rychlosti prodeje, či možnosti výběru optimálního kupujícího (s hotovostí, nebo ten, který například počká delší dobu na vaše odstěhování).

S námi se prodeje a pronájmu nemovitosti bát nemusíte. Jsme totiž jiní...

KONTAKT
Zobrazit tlačítka
Skrýt tlačítka