Články | Proč prodávat byt, či dům, i s Facebookem?

Proč prodávat byt, či dům, i s Facebookem?

ŘEŠÍM NEMOVITOST Články Proč prodávat byt, či dům, i s Facebookem?
4 dubna, 2021

Proč prodávat byt, či dům, i s Facebookem?

Rozhodli jste se, nebo se právě rozhodujete prodat svou nemovitost? Velká část prodávajících může váhat, zda to zvládnou sami, nebo zda a případně koho prodejem pověří. Zároveň 99% lidí v souvislosti s prodejem nemovitosti napadnou automaticky inzertní realitní servery. Vůbec zde nehodlám řešit, jestli byste si měli prodej řešit svépomoci. Na to mám jednoznačnou odpověď, a to nejen proto, že jsem realitní zprostředkovatel a odhadce nemovitých věcí. Co chci tímto článkem spíše zdůraznit je fakt, že doba pokročila dál, a standardní přístup a klasické inzertní severy na prodej nemovitostí již nejsou dostatečné. Tedy pokud si jednoho dne nebudete chtít říci: „Třeba jsem to tenkrát mohl prodat líp a za víc peněz.“ Takže základní sdělení tohoto článku je odpověď na to, zda by při prodeji nemovitosti měly být použity i sociální sítě a proč?

Obecně hovoříme o sociálních sítích, ale hlavní prim hraje především Facebook. Dnešní doba je nejen o internetu jako takovém, ale především o tom, kde lidé tráví nejvíce času. Tak, jak nastala před x lety doba, že inzeráty v tištěné podobě v novinách, Annonci a místních zpravodajských „plátcích“ přestaly být účinné a začaly být naopak zastaralé, stejně tak v dnešní době již nestačí inzerce jen na klasických inzertních portálech na internetu.

Dokonce i dříve velmi silné reklamy v televizi postupně přebíjí sociální sítě. Velká část populace si spíše než v klasické televizi pouští oblíbené seriály a filmy přes Netflix, HBO GO, apod. Tedy bez reklam. A když už se někdo rozhodne podívat na film, či seriál v klasické televizi, kde běží reklamy, co myslíte? Jak vypadá průběh reklamy? Pokud ji nevyužijí pro „čůrací pauzu“, či k doplnění popcornu a chipsů, 80% sledujících sáhne po mobilu a mrkne buď na zprávy, nebo na nové příspěvky na sociálních sítích.

Při rozhodování o tom, jak a s kým zrealizujete prodej své nemovitosti, dejte velký důraz na to, co všechno jste vy, nebo realitní zprostředkovatel, ochotni a schopni udělat, jaké jsou zkušenosti a znalosti, a v neposlední řadě, zda vy, nebo makléř využijete i jiné nástroje, než jsou standardní inzertní servery s nabídkami nemovitostí. Spoustu prodávajících se rozhoduje hlavně podle výše provize realitního makléře kvůli úspoře financí a imaginární představě, že při nízké provizi, či při jejím úplném odstranění, ušetří na výdajích se stejnou výslednou cenou. Zpravidla se však jedná o velký omyl!

Rozhodně nejsem zastáncem přemrštěných provizí realitních makléřů. Vždy by měla být provize rozumně nastavená dané situaci (dle hodnoty, lokality, typu a předpokladu délky prodeje nemovitosti). Provize realitního makléře nemá být pouhá odměna, ale především se má jednat o rozpočet nákladů na dosažení co nejlepšího výsledku prodeje. A v tomto rozpočtu by měla být mimo jiné zahrnuta právě také odměna realitního makléře. S nulovým, či minimálním rozpočtem na propagaci (tzn. s minimálními náklady za prodej) dosáhnete podobného výsledku, jako byste se snažili zhubnout tím, že místo večerních zeleninových salátů (přece jen je zelenina dost drahá) budete večeřet levnější párky, a přes to budete očekávat minimálně stejné, nebo lepší výsledky svého body mass indexu.

Proč je potřeba vložit finance i do sociálních sítí? Lidé je mají jednoduše spojené s něčím příjemným. Proto je hojně a často navštěvují. Jejich obsluha koncovými uživateli je velmi jednoduchá. Pár kliknutí a už posíláte zajímavou věc, která vás zaujala, desítkám, či stovkám, vašich přátel, známých, kolegů, apod. Tyto informace se navíc šíří rychlostí světla. A pokud víte a neustále se vzděláváte v tom, jak reklamu uchopit, aby byla zajímavá a lidé měli chuť si ji prohlédnout/přečíst/poslechnout/pustit, máte napůl vyhráno. Proč jen napůl? Druhým důležitým parametrem je zkušenost a znalost toho, jak správně reklamní kampaň nastavit. Jedná se o cílení na vhodné zájemce na konkrétní nemovitost. Velmi dobře lze nastavit zobrazování reklamy dle lokality, věku, zájmů, povolání, atd. Např. při prodeji stometrového bytu v luxusnější residenci v Praze nebude pravděpodobně budoucí kupující zájemce o investiční byt, nebo lidé pracující například v příspěvkových organizacích, nižší zdravotnický personál, atd. A pravděpodobně to nebude ani člověk věkově do dvaceti let. Vhodné je správně cílit na rodiny s dětmi, zahraniční klientelu, která má často velký finanční kapitál. Stejně tak na firmy v okolí dané nemovitosti, apod. Nehledě na skutečnost, že realitní makléř, který tyto moderní nástroje využívá, má postupně čím dál větší přehled, co funguje, co nefunguje, jak se lidé na sociálních sítích chovají, u čeho vydrží delší dobu, čemu naopak téměř nevěnují žádnou pozornost. Sociální sítě jsou nezbytným nástrojem kvalitního realitního makléře. Proto když půjdete s dobou, dokážete docílit co nejlepšího výsledku.

Při prodeji nemovitosti mějte stále na mysli, že aby člověk získal, je potřeba nejdříve něco vložit. Čím více lidí dokážete správnou reklamou zaujmout, tím větší je šance na lepší výsledek. A v konečné fázi, pokud se rozhodnete prodej řešit ne na vlastní pěst, tak provize makléře by měla být rozpočtem, nikoli jen jeho odměnou. Na toto myslete při výběru svého zástupce.

Využijete-li maximální množství vhodných nástrojů, jedině tak budete mít jistotu, že v danou dobu jste prostě nemohli prodat lépe. A ani za pár let po prodeji nebudete o výsledku pochybovat. A v neposlední řadě je pro prodej pomocí Facebooku podstatný fakt, že si dokážete aktivně ovlivňovat počty potenciálních zájemců, kterým se má vaše nemovitost nabídnout. Oproti tomu na standardních inzertních serverech jste odkázáni pouze na to, jestli a kdo se rozhodne aktivně sám od sebe přijít na příslušný portál. Bez sociálních sítí se ochuzujete o aktivní výzvu „pojď si mě prohlédnout“, „podívej se na mě“, „poslechni si mě“, „pusť si mě“…a finálně „kup si mě“. V konečném důsledku se bez moderních nástrojů jednoznačně ochudíte o lepší výsledek.

S námi se prodeje a pronájmu nemovitosti bát nemusíte. Jsme totiž jiní...

KONTAKT